Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kde je zastávka Odevná?
Reakcia na: milan007 #13677:
Dôvod, prečo do AOZ ide P6 a nie dajme tomu P5 či P3? Myslím, že by vzhľadom k účelovosti týchto spojov P6 mali byť len spoje do priem.parku a do AOZ samostatné číslo. Alebo to riešiť zachadzkou na 3 ako dosiaľ.
Takže počet liniek je po novom: 1,2,3,4,6,7,8,11,16,23,24,25,N1,N2,N3,P5,P6,P7
po starom boli
1,2,3,4,5,6,7,8,11,12,13,17,22,23,24,25,26,28,31
Výsledok 18:19

Prehľadnosť má obdobné hodnoty, aj doterajšie vedenie malo svoj zmysel a plusy.

Mrzí ma, že pravidelná linka cez nový most znova nie je. Len P-čko. Cize aj tu je to obdobné.

Nočná doprava: nemožno porovnávať, lebo mesto 50 poslalo do zabudnutia. A teraz sa uvidí, sú tu naznačené pozitíva, aké ak zásadný problém hlavnej dopravnej osi. Juh - Sihoť totiž jazdilo vždy 3-4 linky (8,18,21,28+50/X), dnes je to 4,8,28 a po novom má byť 4,8,11. Preto aj nočná doprava by tento hlavný prepravný prúd mala zabezpečiť. Nech je ako chce, ľudia musia N prijať. A to nebude, ak niekomu povieme, že na trase trvajúcej 24 minút bude stáť 10 min na stanici.

1: dobrá zmena, tiež som to dávno navrhoval
2: ak bude tá nemocnica, môže byť. Bez nej to ale bude bieda.
3: áno, to je ono
4: aj za mňa veľa spojov pre Opatovú, linka tohto parametra napríklad na Juhu III dnes nie je. Príliš veľa krúženia, aj do Kubry, aj na Sihoť. Taký vymetak. Uvidíme. Ja by som jej trasu volil inak.
6: áno, len treba spoje vyčleniť pod 16 čo idú do Kubrej
7: toto som najviac zvedavý, tá trasa je za mňa divná, hoci Kvetnej som vždy prial poriadnu linku MHD
8: stálica, nie je o čom, občas klbak a je to dokonalé
11: prekvapenie, za mňa jedna z top liniek s 8. Vyťažená, niekedy až veľmi.
16: verím, že vznikne
23: čakal som, že ostane 28. Súhlasím, že krátka trasa. Ten Max by sa mi pozdával.
24: správne
25: cieľom bolo povymetat Dlhé Hony, takto to síce pôjde stredom, ale zase ľudia od Slnečného námestia či od Kútov to budú mať ďalej. Uvidíme. Ja som dúfal, že pri Laugu zmení číslo na 27 a obehne po Novom moste Zámostie.
P: vec účelovosti, tam nemám čo
N: ešte raz, koncept dobrý, len to ozaj doladiť. Pre mňa prekvapenie, že N v "x" nechodí na Sihoť (resp. tam už nezačína)
Reakcia na: TomoSK #13675:
Ale keďže Sihoť je len raz za hodinu, tak sa to dá sprejazdovat. Pauza môže byť pred N3.
Reakcia na: kvorka #13673:
Existuje ešte manévrovací priestor, ako upraviť trasu linky N2 tak, aby to bolo aj pre Sihoťárov atraktívne, avšak ak potrebujem dodržať polhodinový interval rozjazdov z mesta a spoločných príchodov do mesta, zároveň nevytvoriť nekonečný kolotoč pre vodičov, tak niekoľko minút na stanici je jednoducho nevyhnutných.
Reakcia na: TomoSK #13671:
Áno, tiež to chcem potom presne vidieť v číslach na spoj.
Reakcia na: TomoSK #13666:
Sám uznávaná, že Juh a Sihoť sú skoro rovnaké. A kde inde ak nie v trase linky 1 a 8 má existovať nočný spoj? Priamy? To nemyslíš vážne, že sa tu uvažuje s N3, ale takto nezmyselne sa rozdelí "nosná os". Toto je pre mňa obrovské negatívum a idem v tomto smere informovať známych, nech príde hromadná pripomienka, lebo toto znamená, že nočná doprava je aj s ohľadom na dnešnú situáciu výsadou Juhu. A nerozumiem, prečo by mal mať spoj 10 min prestoj? Z akého dôvodu? Veď prehodí číslo na N1 a ide na Juh!
Reakcia na: draxter #13664:
Väzby na lokality sa vyhodnocovali osobne v teréne, viackrát som to tu spomínal na konkrétnych príkladoch, a práve tak vzniklo spomínaných 15% Východná+Lavičková > Sihoť. To nie je scucnuté z prsta.

A aký je cieľ, a ako sa to bude vyhodnocovať? Ak bude mať nová 23 viac cestujúcich v priemere na 1 spoj, než súčasná 23+28, naplní to očakávania. Nie počet cestujúcich v súčte, ale na 1 spoj - nakoľko spojov bude po novom viac.
Reakcia na: draxter #13664:
Áno, áno. Toto je práve na Juhu dôležité pre poznanie návykov ohľadne 23. Že ráno ideš 23 a poobede prídeš 22. Aby si to mal z kopca. Pre úsek stanica Juh to v našej rodine a susedov platí od roku 1989, kedy vznikla 23.
Reakcia na: theo #13665:
Vnútorný displej to dokáže krásne zobraziť, že presun na ŽST (5 min).
Reakcia na: draxter #13662:
Podpis, aby sme ľudí pritiahli do nočnej dopravy a neposielali rovno na taxík, toto treba doladiť. Ide to, tiež som si to nakreslil.
Reakcia na: henko151 #13659:
V TO máš všade MAD, ale keď ľudia predávajú byť, píšu MHD v lokalite....
Reakcia na: draxter #13662:
V noci sa nehrá na minútky, ale ide o tú ponuku, či vôbec existuje a je ponúknutá. Chápem, že Sihoť je pre niektorých srdcovka a nekriticky ju pretláčajú ako srdce siete MHD Trenčín, ale je skutočne absolútne nereálne, že zo Sihote na Juh chodia davy v noci, o tom ma nikto nikdy nepresvedčí.

Vo všetkých sieťach nočných liniek naprieč svetom sú trasy pomerne obslužné a uprednostňuje sa pred rýchlosťou plošné pokrytie územia - a je to tak dobre. V Brne si všetky linky v noci zájdu na hlavní nádraží a pre cesty medzi sídliskami je vo väčšine prípadov nutné absolvovať ohromnú okľuku, a to sa jedná z hľadiska nočnej dopravy o asi jeden z najvyspelejších systémov.

Ad vodiči: bolo by skutočne fajn, keby sa viacerí diskutujúci prestali pohybovať IBA v medziach legislatívy, ale na veci sa pozreli individuálne a hlavne ľudsky. Považujem za veľmi ťažko zvládnuteľné, ak by som niekoho nútil jazdiť od 22:30 do 1:30 nepretržite bez prestávky po meste na nočných linkách s veľmi drsnými jazdnými dobami! Papierovo áno, môže vodič jazdiť 4 hodiny, ja to viem a netreba mi to pripomínať, avšak tie nočné spoje by bolo fajn, ak by aj reálne vyrazili a ja keby urobím takýto divoký kolotoč bez prestávky, tak sa môžeme biť do pŕs, že áno, je to v medziach legislatívy, ale nikto mi takú službu nikdy nevezme.
Reakcia na: Michal Mazánik #13656:
Navigačné tabule aj akustické hlásenie ohľadom Obchodnej akadémie určite pomôžu. Len treba veľmi opatrne aj s tými výveskami, aby si tam ľudia nezačali nadávať, že zavadzajú - dosť to, že treba brať ohľad na dôchodcov, deti, cestujúcich s kuframi...

Inak tie hlásenia sa môžu zapracovať hádam už teraz. Prípadne to capnúť aj do tých oznamov na obrazovke vnútri autobusov.
Reakcia na: TomoSK #13660:
Je to pekné, ale ja sa už teraz vsadim, že tá 23 nenaplní očakávania. Lebo ich nenaplnila nikdy, ani keď jazdila sama, ani keď sa posilnila. Roky 2004 a 2012 to ukázali. Ja už tretí raz do tejto rieky vstupovať nemienim. Keby sa linka presmeroval k MAXu alebo až k Výstavisku TMM, to by mohlo byť iné. Juh III by získal na druhom konci potenciál, ktorý sama stanica neurobí.
A že bude pri zrušení 28 mať linka 23 lepšie čísla, je jasné (lebo iná tam nebude). Ale mňa by zaujímalo cieľ, aké čísla má dosiahnuť touto zmenou. Lebo zlepšenie by nastalo vždy, ak druhu linku zrušíme. A podľa toho by sa dalo zmerať.
Inak zaujíma ma, ako sa bude realizovať sčítavanie cestujúcich. Už teraz tie data presne nie sú, lebo sa nevie, kde človek vystupuje. A teda aby sa formálne človek napríklad prestupujici z 23 na 8 v systéme nepočítal ako dvaja cestujúci, ale práve s cieľom vyhodnotiť väzby na lokality, t.j. že aký počet ľudí prestupuje a na ktoré linky!
Reakcia na: TomoSK #13658:
Vodiči: ale môžu, 4 hodiny bez problémov.
Opäť dodávam, linka 50 bola najprv niečo ako teraz N1 až N3 dokopy. A nik okrem Juhu sa ňou voziť preto nechcel. Akonáhle jazdila z Juhu na Sihoť a cez Pred poľom späť (trasa pred zrušením) bolo to razom niečo iné.
PS: za hodinu sa dá urobiť krásny obeh bez tých prestávok
Reakcia na: TomoSK #13658:
Preto sme otočili linku 50, aby sa dalo cestovať na hlavnej osi Juh - centrum - Sihoť obojsmerne. Nestálo to nič ale pokrytie zrazu obrovské.
Práve to, cestovať z mesta je priorita, preto samotná zachádza na stanicu je mínus, ale musí byť, ja by som ani 2 min naviac nedal. Jednoducho N3 si počká a voz z N1 pôjde rovno na N2, otočí kolečko cez Sihoť a potom bez čakania na N1 na Juh. Inak to ozaj pre 16tis sídlisko Sihoť a ani Pred Poľom nie je dobré riešenie. 10 min stáť na stanici znamená, že to kolečko cez Sihoť a Pred Poľom bude len výstup....na toto skoro nik nenastúpi, návšteva takto zo Sihote na Juh isto cestovať nebude. Treba to vyriešiť, lebo aj z akcií pri Piane či Maxe nebude človek chcieť 10 min čakať na stanici.
Reakcia na: TomoSK #13654:
Chápem. Navrhujem však, aby linka mala naozaj označenie 1s na transparente (prípadne inverzne číslo), a aby smerom na Saratovsku stala na Mateja Bela len raz, už nie aj dole kopcom, nech to nemýli ľudí a nepredlzuje cestovný čas. To isté platí aj o smere do centra.
Reakcia na: henko151 #13657:
Toto, čo popisuješ, je presne dôvodom, prečo 4, 8 aj 11, tj. dve tretiny spojov zo Sihote premávajú do mesta bez zachádzky na AS. Jedinou výnimkou zostala linka 24 (v rannej špičke linka 2), ktorá si na tú stanicu jednoducho zájsť musí. Ľuďom k vlaku ušetrí zachádzka pár krokov, no všetkých ostatných zo Sihote do mesta naštve a predĺži im cestu v jednom smere o 4, v opačnom smere o 5 minút. To je zjavne aj jeden z dôvodov, prečo chodí zo Sihote výrazne menej cestujúcich, než z Juhu, hoci sú čo do počtu obyvateľov nie až tak rozdielne.

Ad 23 a 28 (draxter #13655): Už som sa zmieril s tým, že žiadne argumenty nefungujú a ani fungovať nebudú, tak to skúsim ešte časovo - 4/11 a 23 sa budú čakať na Hasičskej, vďaka čomu sa smerom na Sihoť vďaka prestupu SKRÁTI cestovný čas o 4 minúty. 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.